KINFO: Lauantailätinät 7.10.

TYK ry tiedotus tiedotus at tykry.fi
La Marras 7 23:33:33 EEST 2017

Tässä numerossa:

1. TYY:n tapahtumat & Tyyali –viestit (voit tilata tyyali-sähköpostilistan itsellesi suoraan, ks. www.tyy.fi/fi/opiskelijalle/sahkopostilistat)

1.1 Kiusaaminen ei kuulu yliopistoon
1.2 TYYn blogissa Janne Salakka

2. Tapahtumat

2.1 Nörttibileet ke 11.10.
2.2 JONNEbileet to 12.10.

3. Sekalaista

3.1 Elintarviketieteiden Seuran viesti
3.2 Spartan EXCU 2017!

4. Loppukevennys

1.1
Kiusaaminen ei kuulu yliopistoon

Viime viikolla TYY ja saavutettavuussiipi julistivat opiskelurauhan. Kiusaamisen vastaisella kampanjaviikolla muistutettiin jokaista miettimään omaa käytöstään ja työskentelemään yhdessä viihtyisämmän opiskeluympäristön puolesta.

https://www.tyy.fi/fi/medialle/ajankohtaista/haastattelussa-puhutaan-kiusaamisesta-hankkeen-projektipaallikko-minttu

https://www.tyy.fi/fi/medialle/blogi/2017/09/kiusaamiskokemuksia-ja-niista-selviamisia

1.2
TYYn blogissa Janne Salakka

15 000 opiskelijan yhteisössä kenenkään ei tulisi olla yksin – mutta monet silti ovat

Opiskelijoiden kokema yksinäisyys on lisääntynyt viime vuosina. Ylioppilaskunnan ja yliopiston lisäksi yksittäisellä opiskelijalla on velvollisuus vaikuttaa siihen, ettei kukaan jää ulkopuolelle. Yliopistoyhteisö on samanaikaisesti riittävän suuri, että kenenkään ei tarvitse jäädä yksin – ja riittävän pieni, että jokaisen tulisi välittää tästä yhteisestä tavoitteesta.

https://www.tyy.fi/fi/medialle/blogi/2017/10/15-000-opiskelijan-yhteisossa-kenenkaan-ei-tulisi-olla-yksin-mutta-monet

2.1
Nörttibileet ke 11.10.

Aika pureutua nörttiyden ytimeen. Mitä se on ja miten se näkyy? Vapauta sisäinen nörttisi ja lähde Vegasiin näyttämään nörteimmät dancemoovisi ja todistamaan, että mekin osaamme pitää hauskaa! Bileet alkavat klo 22 ja kustantavat 2€. It's going to be legen... wait for it...dary!

Sitsit maksetaan paikan päällä käteisellä. Varaa käteistä myös juomalippujen ostoa varten (2,5€ kpl). Pankki- ja luottokortti käy vain baaritiskillä, mistä saa ostettua juomia normaaliin opiskelijahintaan.

By Vector ry, Digit ry, Asteriski ry, Infå rf ja DaTe rf.

2.2
JONNEbileet to 12.10.

Pärizeekö? ========D
No totta mooses! xD

(Tapahtuman fb-linkit löydät ihan alhaalta!)

Yläopiston Make ja Vesa ovat lähdössä keitolle Saaristobaariin to 12.10., koska JONNEBILEET ja SITSIT! Älä jää himaan lagii, vaan tuu säki moikkaa ja heittää kikkii!

Itse bileet alkavat 22:00! Voit jättää mopon parkkii ja ottaa huikat ES:säst, niin jaksat krebaa pikkutunneille asti. Tarviit fygyy 5 egee, mut jos päälläs on swägi cäppi tai muuten jonnemaiset kledjut, pääset sisään 4 egel. Narikast ei tarvi pulittaa, se nimittäin kuuluu hintaan.

Nää poikkitieteelliset paardit tarjoo IVA, Katko, Pulterit & Skandica.

TL;DR:
MITÄ? Jonnebileet ja Jonnet vs. Lissut -sitsit
MISSÄ? Saaristobaaris (Lissul käty)
MILLOIN? 12.10. klo 22 (sitsit klo 18)
HINTA? 4€ / 5€ (sis. narikan) (sitsit 12e/14e)
MIKSI? Jou tyypit!!11 :DDddd tänää lähtee!

PS. Ei kantzi olla niiQu Sakke, joka yritti viimeks savupiipun kautta sisään. (Vähäx noloo...) Tuu jo klo 22, niin pääset ovesta ja takaat ittelles merkin, joka on 6/5! #pärisee #rairai #euroshopperofficial

(Ni kan hitta svenskspråkiga info från facebook / From the facebook events you can find english info)

Linkki sitsitapahtumaan/A link to the sitz-event: https://www.facebook.com/events/116109852438054/?fref=ts

Linkki biletapahtumaan/A link to the party-event: https://www.facebook.com/events/1117454025053818/?fref=ts

3.1
Elintarviketieteiden Seuran viesti

Suomen suurin elintarvikealan yhdistys, Elintarviketieteiden Seura (ETS), haluaa selvittää, miten hyvin elintarvikealan opiskelijat ovat verkostoituneet alan sisällä jo opintojen aikana. Ammattilaisten verkostot tukevat ammatti-identiteetin syntyä ja edesauttavat työpaikkojen löytymistä ja ammatillisen osaamisen kehittymistä.

Tule vastaamaan kyselyyn, siinä 14 kysymystä, joista suuri osa on monivalintakysymyksiä. Vastaamiseen ei mene kauaa.
https://link.webropolsurveys.com/S/9E858FBAEB48B412

Osallistujien kesken arvotaan seminaarilippu (arvo noin 50 €).
Voittaja saa itse valita, mihin ETS:n tilaisuuteen hän haluaa ilmaislipun vuonna 2018.

Opiskelijoille ETS:n jäsenyys maksaa opiskelijoille 35 €/vuosi ja pitää sisällään mm. Kehittyvä Elintarvike -lehden vuosikerran sekä mahdollisuuden osallistua niin maksullisiin kuin ilmaisiin seminaareihin, tapahtumiin ja yritysvierailuille.

Elintarviketieteiden Seurassa on noin 1000 henkilöjäsentä. Pääosa jäsenistä on korkeakoulututkinnon suorittaneita elintarvikealan ammattilaisia. He toimivat usein hyvinkin vastuullisissa tehtävissä, kuten tutkimus- ja kehitysjohtajina, tuotekehityspäälliköinä, markkinoinnin esimiehinä, tuote- ja laboratoriopäälliköinä sekä tuotekehittäjinä.

Seuran julkaisema Kehittyvä Elintarvike -lehti on suomalainen elintarvikealan ammattijulkaisu ja toimii alan keskustelufoorumina. Lehdessä käsitellään ajankohtaisia elintarvikealan kysymyksiä. Lehteä lukevat seuran jäsenten lisäksi muut elintarvikealan ammattilaiset mm. yritysjohto, valvontaviranomaiset, terveydenhoitoalan henkilöstö sekä opetus- ja koulutusalan henkilöstö.

www.ets.fi ja www.kehittyvaelintarvike.fi

3.2
Spartan EXCU 2017!

Syksy on saapunut. Ja sehän tarkoittaa sitä, että Sparta ry järjestää jälleen excursion ulkomaalaiseen opiskelijakaupunkiin!
Tänä vuonna excukohteena on aina yhtä kaunis (ja opiskelijalle edullinen) Latvian Riika!
Matkalle lähdetään 17.11. Suomen todellisesta pääkaupungista, Turusta ja paluulento takaisin Latviasta lähtee 19.11. Lähde mukaan levittämään Spartan ilosanomaa ja tutustumaan paikallisiin opiskelijoihin! Tämä jos mikä on syksyn tapahtuma mitä et halua missata!!!

Reissu on nopea ja vielä edullinenkin, joten kukkaron nyörit sekä opintopisteet pysyvät vahvasti soturiemme hallinnassa.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen facebookissa:

Tervetuloa mukaan!

Terveisin,
Sparta ry:n hallitus

Sparta ry on kaikille Turun korkeakouluopiskelijoille avoin excursiojärjestö.

4. Loppukevennys

Hans oli panttivankina vaatetehtaalla. Rikollisliiga oli tunkeutunut tehtaalle ja vaati poliisilta kyytiä pois. Kuitenkaan osa panttivangeista ei uhkauksista huolimatta ollut hiljaa vaan piti meteliä ja huuteli roistoille. Yksi metelijöitsijöistä oli Hans. Roistot etsivät keinoja hiljentää siviilit. Rikollisten harmiksi tehtaalta oli kuitenkin juuri tehty vaatetoimitus, eli tehtaalla vallitsi suukapula-sukkapula.

Terveisin,
Matias Kari
Lauantailätinöiden päätoimittaja
tiedotus at tykry.fi??