[H-verkko] Arvostelu: Opera à la Lindgren

Agricola - Suomen humanistiverkko no-reply at agricolaverkko.fi
Ti Syys 6 11:31:05 EEST 2022

Agricolaan on lähetetty uusi arvostelu:
Opera à la Lindgren
6.9.2022 | Leena Rossi
Hei, te kaksi kuulijaa, jotka olette seuranneet radiosta maisteri Lindgrenin esitelmiä operasta! Nyt saatte lukea taidemuodosta vähän enemmän, kuin mitä ehkä haluatte tietääkään. Kirjailija on näet pullauttanut maailmaan teoksen Minun oopperani: Epätäydellinen historia, jonka hän ilmiselvästi olettaa teidän lukevan. Kirjassaan hän kertoo oopperan vaiheista ja mieleisistään oopperoista 1500-luvun lopulta 1900-luvun alkupuolelle. Tekijän pyynnöstä pilapiirtäjä ja sarjakuvataiteilija Ville Ranta on kuvittanut kirjan. Hän sanoo suorastaan älyttömän herkullisen aihepiirin inspiroineen häntä tuomaan lisää satiiria ennestään satiiriseen tekstiin.

Lindgren, Minna: Minun oopperani: Epätäydellinen historia. Teos, 2022. 413 sivua. ISBN 978-952-363-249-3.

Kirjoittaja:
Leena Rossi, FT, KK, tietokirjailija, Turku, leena.rossi at icloud.com

Tämä ilmoitus on luettavissa Agricola-verkossa osoitteessa https://agricolaverkko.fi/review/opera-a-la-lindgren/