KINFO: Lauantailätinät 24.1.

Salli Keinänen salli.k.keinanen at utu.fi
La Tammi 24 13:40:53 EET 2015

Tässä numerossa:

1. TYY:n tapahtumat & Tyaali –viestit (voit tilata tyyali-sähköpostilistan itsellesi suoraan, ks. www.tyy.fi/fi/opiskelijalle/sahkopostilistat<http://www.tyy.fi/fi/opiskelijalle/sahkopostilistat>)
1.1 Hae opiskelijaedustajaksi yliopiston hallintoon
1.2 YTHS otti käyttöön sähköisen reseptin
1.3 Hae jäseneksi TYYn saavutettavuustyöryhmään
1.4 TYYn avustustoimikuntaan haetaan jäseniä

2. Sekalaista
2.1 TYY:n oikeusaputoimikunta
2.2 Seksi kiinnostaa, mutta kiinnostaako ehkäisy?

3. Loppukevennys

1.1
Hae opiskelijaedustajaksi yliopiston hallintoon<http://www.tyy.fi/fi/medialle/ajankohtaista/hae-opiskelijaedustajaksi-yliopiston-hallintoon-0>

Edustajan paikkoja on avoinna muun muassa tutkintolautakunnassa, yliopistokollegiossa sekä tiedekuntien ja kauppakorkeakoulun johtokunnissa.

1.2
YTHS otti käyttöön sähköisen reseptin<http://www.tyy.fi/fi/medialle/ajankohtaista/yths-otti-kayttoon-sahkoisen-reseptin>

Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiössä on otettu käyttöön eResepti. Sähköistä reseptiä on kehuttu vaivattomaksi ja helppokäyttöiseksi.

1.3
Hae jäseneksi TYYn saavutettavuustyöryhmään<http://www.tyy.fi/fi/medialle/ajankohtaista/hae-jaseneksi-tyyn-saavutettavuustyoryhmaan>

Saavutettavuustyöryhmä koostuu opiskelijoista, jotka edistävät saavutettavuuden toteutumista yliopistolla.

1.4
TYYn avustustoimikuntaan haetaan jäseniä<http://www.tyy.fi/fi/medialle/ajankohtaista/tyyn-avustustoimikunnan-hakuaikaa-jatkettu-2015>

Jaetaanko toiminta-avustuksia oikeudenmukaisesti? Panostetaanko edunvalvontaan liian vähän, huomioidaanko pienet harrastusyhdistykset? Avustustoimikunnassa voit vaikuttaa.

2.1
OIKEUSAPUTOIMIKUNTA

Jos sinulla on kysyttävää esimerkiksi vuokrasopimukseen, työsuhteeseen, perintöön, avo- tai avioliittoon liittyvissä oikeudellisissa asioissa, käänny rohkeasti oikeusaputoimikunnan puoleen. Oikeustieteen ylioppilaiden yhdistys Lex ry:n perustama oikeusaputoimikunta tarjoaa ilmaista oikeudellista neuvontaa sähköpostitse (oikeusapu at lex.fi) sekä puhelimitse (+358 44 796 1067) tai henkilökohtaisesti TYY:n toimistolla päivystysaikoina keskiviikkoisin kello 18–20 (sosiaalipoliittisen asiantuntijan huone, Yo-talo A, 1. krs).

2.2
Seksi kiinnostaa, mutta kiinnostaako ehkäisy?

”Miehille pitää keksiä uusia ehkäisymenetelmiä. Onko oikein, että naiset kantavat vastuun ehkäisystä?” Kerro mielipiteesi vastaamalla kyselyyn.

www.webropolsurveys.com/seksi.net<http://www.webropolsurveys.com/seksi.net>

3. Loppukevennys

- Kertokaa omin sanoin, mikä ahdistaa, sanoi psykiatri asiakkaalleen.
- Kaikki alkoi, kun menin naimisiin. Vaimolla oli aikuinen tytär, josta siten tuli minun tytärpuoleni. Isäni tuli vierailulle, rakastui tytärpuoleeni ja meni tämän kanssa naimisiin. Niinpä tytärpuolestani tuli myös äitipuoleni. Vaimoni sai pojan. Siitä tuli siis automaattisesti isäni lanko, koska se on isäni kanssa naimisissa olevan tytärpuoleni velipuoli. Koska poika on äitipuoleni veli, se on siten myös minun setäni. Isäni vaimo sai myös pojan. Se on minun velipuoleni, vaikka samalla olen myöskin sen ukki. Onhan se tytärpuoleni poika. Vaimoni on minulle mummo, äitipuoleni äiti. Siitä seuraa, että olen oman vaimoni lapsenlapsi. Ottaen huomioon, että olen naimisissa isoäitini kanssa, en ole ainoastaan vaimoni puoliso ja lapsenlapsi, vaan myös itseni isoisä. Siksi ahdistaa…

Terveisin
Salli Keinänen
Lauantailätinöiden päätoimittaja
sakakei at utu.fi