KINFO: Tiedote vuoden 2008 harjoittelupaikoista

Tuomo Liljenbäck ttlilj at utu.fi
La Nov 24 11:07:22 EET 2007

Kiinnostaisiko oman alan työt ensi vuonna? Yksi mahdollisuus on
tiedekunnan harjoittelupaikat. Lukaisepa lisää alla olevasta
rekrytointipalvelujen viestistä. Lisää infoa tulee, kun
harjoittelupaikat ovat tiedossa.

Tiedon välitti
-Tuomo

---

Taas on käsillä aika, jolloin kannattaa miettiä harjoittelupaikkaa ensi
vuodeksi. Kussakin tiedekunnassa (pl. lääketieteellinen tiedekunta) on
haettavana ns. tiedekuntien järjestämiä harjoittelupaikkoja sekä itse
haettavia harjoittelupaikkoja. Lisätietoja harjoittelusta löytyy
osoitteesta http://rekrytointi.utu.fi/?cmd=opiskelijat.ty_harjoittelu

Voit kysyä lisätietoa harjoittelusta myös tiedekuntasi opintopäälliköltä
tai ura- ja rekrytointipalveluista Sanna Tuomiselta (s-posti:
rekry-harjoittelu at utu.fi).

*Tiedekunnan järjestämät harjoittelupaikat*

* *

Tiedekunnan ja rekrytointipalvelujen nettisivuille tulee
tammi-helmikuussa lista niistä harjoittelupaikoista, joihin opiskelijat
voivat hakea. Kunkin harjoittelupaikan osalta hakujulisteessa on
merkitty kuvaukset työtehtävistä, mahdollinen harjoitteluajankohta sekä
yhteystiedot, minne hakemukset ja cv:t on osoitettava. Opiskelija
lähettää hakemuksensa suoraan työnantajalle. Työnantaja tekee
harjoittelijavalinnat.

Tiedekunnan haettavaksi julistamien harjoittelupaikkojen osalta
viimeinen hakupäivä on *29.2.2008*.

*Itse hankittavat harjoittelupaikat*

Itse hankittavien harjoittelupaikkojen osalta opiskelija ottaa
itsenäisesti yhteyttä työnantajiin ja sopii alustavasti työnantajan
kanssa tulevasta harjoittelusta.

Harjoittelutyönantajan tulee tarjota opiskelijan omaa alaa vastaavaa
työtä ja osallistua osin myös harjoittelusta aiheutuviin
palkkakustannuksiin. Tarkemmat kriteerit löytyvät hakulomakkeesta.
Työnantajalle voidaan korvata harjoittelujaksojen ajalta yhden kuukauden
palkkakustannukset jälkikäteen.

*Huom! Haku itse hankittavien harjoittelupaikkojen määrärahojen osalta
on jatkuva. Haku alkaa 1.1.2008.* Määrärahaa on rajoitetusti, joten
todennäköisesti vain osa itse hankituista harjoittelujaksoista voidaan
ottaa korvauksen piiriin. Itse hankittavaa harjoittelupaikkaa haettaessa
pitää sekä opiskelijan että työnantajan toimittaa www-sivuilta löytyvät
lomakkeet oman tiedekuntansa kansliaan.

Päätös harjoittelupaikan saamisesta tulee tiedekunnasta.