KINFO: Ylioppilasteatterin ilmaisnäytös TYYn jäsenille 22.9. klo 19

Tuulia Salonen tuulia.salonen at kolumbus.fi
To Syys 13 15:21:53 EEST 2007

Heipä hei!

Tässä infoa syksyn ensimmäisestä ylioppilasteatterin ilmaisnäytöksestä.

Tiedonvälittäjänä kulttuurista vastaava Tuulia

*****

      Ylioppilasteatterin ilmaisnäytös TYYn jäsenille

      Turun ylioppilasteatterin syksyn ensimmäisen ensi-illan "Olen ollut
täällä ennenkin" ilmaisnäytös TYYn jäsenille on lauantaina 22.9. klo 19.
Lippujen jako ennakkoon torstaina 20.9. klo 10-12 Turun ylioppilasteatterin
toimistolta osoitteesta Uudenmaankatu 1, Juseliuksen talo, 2.krs.
Sisäänkäynti Uudenmaankadun puolelta, ravintola Bremerin vierestä.

      Liput jaetaan opiskelijakortteja vastaan, max. neljä lippua/hakija.

      Terveisin Turun ylioppilasteatteri

      *****

      Haluaisitko sinä elää elämäsi uudelleen?

      Turun ylioppilasteatterin syksyn avaa J. B. Priestleyn käsikirjoittama
nukketeatterielementein maustettu mysteerinäytelmä Olen ollut täällä
ennenkin, joka saa ensi-iltansa perjantaina 21.9. klo 19.

      1930-luvulle sijoittuvan tarinan keskiössä ovat onnea hamuilevat
ihmiset, joilla on syviä arpia sekä halu unohtaa. Mutta voiko ihminen
unohtaa oman tulevaisuutensa? Kykeneekö ihminen omilla valinnoillaan
vaikuttamaan elämänsä kulkuun, vai olemmeko sittenkin vain sätkynukkeja,
jotka kulkevat viettiensä ohjailemina kohtalon sanelemaa polkua? Näytelmä
vangitsee katsojansa synkeänkieroutuneella maailmallaan, kuivalla
huumorillaan ja tarkalla ihmismielen kuvauksellaan. Olen ollut täällä
ennenkin on näytelmä, jossa jokainen repliikki lunastaa paikkansa.

      Näytelmän tapahtumat sijoittuvat suurten muutosten aikaan. Viihtyisän
majatalon tunnelma muuttuu painajaismaiseksi, kun paikalle saapuva tohtori
Görtler tuntuu tietävän asukkaiden syvimmät salaisuudet. Kuusi
      elämäntarinaa lomittuu oudolla tavalla toisiinsa, menneisyys
nykyisyyteen ja tulevaan. Olen ollut täällä ennenkin on tarina onnen
tavoittelusta, muutoksen pelosta ja pinnan alle kätketyistä salaisuuksista.

      Näytelmän on ohjannut Turun taideakatemian elokuvalinjalta valmistunut
Joonas Allonen, joka muistetaan palkitusta lyhytelokuvastaan Mitätön. Turun
alueen harrastajateatterikentällä vakiintuneen aseman lunastanut
      ja kulttuuripoliittisestikin ajankohtainen Turun ylioppilasteatteri
tarjoaa tuoreita lähestymistapoja teatteriin. Tässä produktiossa
perinteisiin nummimaisemiin aavemaisen tunnelman luovat taidokkaat
nukketeatterielementit, joiden fuusioituminen perinteisen teatterin kanssa
on mielenkiintoinen ja uskalias kokeilu.

      Olen ollut täällä ennenkin ensi-ilta perjantaina 21.9.2007 klo 19,
jonka jälkeen esitykset jatkuvat aina 27.10.2007 saakka.

      Esitykset aina klo 19.

      Lippujen hinnat 9 / 5 €

      Lisätietoja,
      Tuottaja Hanna-Maija Hedberg 040 022 4866,
hanna-maija.hedberg at humak.edu
      Teatterisihteeri Venla Heinonen 040 823 4791,
      info at turunylioppilasteatteri.fi
      www.turunylioppilasteatteri.fi