[it] [di] REMINDER: Capstone project: Future TV / Social TV -- Registration deadline approaching!!!

Seppo Virtanen seppo.virtanen at utu.fi
Mon Sep 2 10:32:43 EEST 2013


A new Capstone project is launching soon!

The topic is Future TV: how will television and media content evolve for 
the future and how will social media integrate to it? In the project, 
the group will analyze, specify and implement one vision of future TV.

The project partners (tentative list) are Axel Technologies, TV channel 
Nelonen, UTU Department of IT, ÅA Department of Information 
Technologies, UTU faculty of humanities (centre for future research, 
media research) and Turku School of Economics. We expect to have 
students from all participating academic units in the project group.

*To apply for project participation: email your free-form application to 
seppo.virtanen at utu.fi by September 4th, 2013, 8:00.*

Inquiries regarding the project: seppo.virtanen at utu.fi

Project kick-off will be on September 6th at 8-12.

--------------------------
Further information in Finnish:

Future TV / Social TV

Tule mukaan hakemaan uusia tuoreita ajatuksia, konsepteja sekä yleistä 
tietoa siitä mitä maailmalla tehdään TV:n ja sosiaalisen median parissa. 
Tässa seikkailussa analysoidaan, määritellään ja toteutetaan uusi TV:n 
tulevaisuus yhden lukuvuoden aikana.

TV:n käyttö ja sosiaalinen media

Projektin aihe-alue on TV/video-kulutuksen ja sosiaalisen median suhde 
ja niiden integroituminen. Erilaisten sisältöjen määrän koko ajan 
kasvaessa on todennäköistä, että erilaiset sosiaaliset ja ei-tekniset 
sisältöjen löytämis- ja suosittelutavat yleistyvät. Palveleeko 
lineaarinen ja rajallinen kanavamäärä sekä niihin perustuvat teknologiat 
tulevaisuuden tarpeita ainakaan nykyisenkaltaisena? Tuleeko  uusia 
teknisiä ratkaisuja oikean sisällön löytymiseen? jos, niin mitä?

Erilaiset sosiaaliset mediat, verkostot, thought leaderit, bloggaajat, 
epäviralliset sisältöagregaattorit yms tulevat näyttelemään suurempaa 
roolia kuin toistaiseksi on nähty. Rajoittuuko sosiaalinen media ja 
verkon yli tapahtuva sosiaalinen kanssakäyminen sisältöjen löytämiseen 
ja suosittelemiseen, vai tuleeko se saamaan yhä uusia ja uusia muotoja? 
Jos, niin mitä? Miten isojen ja pienien teknologiayritysten tai 
palvelutarjoajan pitää siihen reagoida ja minkälaisia tapoja osallistua, 
jakaa, suositella, keskustella yms pitäisi käyttäjille ja yhteisöille 
tarjota?

Lähetä vapaamuotoinen hakemus osoitteeseen seppo.virtanen at utu.fi



More information about the It-opiskelijat mailing list