[H-verkko] Työpaikkailmoitus: Amanuenssi Alvar Aalto -museon arkistoon

Agricola - Suomen humanistiverkko no-reply at agricolaverkko.fi
To Maalis 14 09:20:31 EET 2019

Agricolan ilmoituksiin on lähetetty uusi työpaikkailmoitus:
Amanuenssi Alvar Aalto -museon arkistoon
Alvar Aalto -säätiö huolehtii maailmankuulun arkkitehdin ja muotoilijan Alvar Aallon aineellisen ja henkisen perinnön jatkumisesta ja edistää toiminnallaan Aallon töiden sekä suunnittelun taustalla vaikuttaneiden ajatusten tunnettuutta.
Alvar Aalto -säätiön museokohteet Jyväskylässä ja Helsingissä ovat arkkitehtuurin ja muotoilun ystävien kansainvälisiä kohtauspaikkoja. Jyväskylässä vuonna 1966 perustettu Alvar Aalto -museo on arkkitehtuurin ja muotoilun erikoismuseo sekä Aalto-informaation valtakunnallinen ja kansainvälinen keskus, jonka laajat kokoelmat ovat perustana museon näyttelyille ja julkaisuille.

Alvar Aalto -säätiö hakee amanuenssia Alvar Aalto -museon arkistoon Jyväskylään

Hakijalta edellytämme arkisto- tai museoalan ylempää korkeakoulututkintoa, suomen ja englannin kielen hyvää suullista ja kirjallista taitoa sekä kokemusta museo- tai arkistotyöstä. Arkkitehtuurin ja muotoilun hyvä tuntemus sekä kokemus näyttelyiden kanssa työskentelystä katsotaan eduksi.

Lisäksi arvostamme kokemusta luetteloinnista, tietokantatyöskentelystä, kuvankäsittelystä ja digitoinnista.
Amanuenssin palkkaus määräytyy säätiön palkanmaksuperiaatteiden mukaisesti.
Toimipiste on Jyväskylän Taulumäen kaupunginosassa osoitteessa Kankaankatu 17. Toimi täytetään 1.6.2019 alkaen toistaiseksi. Tehtävää täytettäessä käytetään kuuden kuukauden koeaikaa.
Hakemukset pyydetään toimittamaan 15.4.2019 mennessä osoitteella pirjo.olin at alvaraalto.fi<mailto:pirjo.olin at alvaraalto.fi> tai paperisena osoitteella Talouspäällikkö Pirjo Olin, Alvar Aalto -säätiö, Tiilimäki 20, 00330 Helsinki.
Lisätietoja antaa amanuenssi Timo Riekko (timo.riekko at alvaraalto.fi p. 0400 354 268).
Lisätietoja:
Timo Riekko
timo.riekko at alvaraalto.fi