[H-verkko] Kerjääminen ja korkeakouluopetus

Pentti Stranius pentti.stranius at telemail.fi
Su Marras 24 14:11:14 EEST 2010

  Hyvät ystävät ja kollegat!
Olen täysin samaa mieltä Jouko Heynon kanssa. (ks. alla)
On käsittämätöntä, että yhteiskunnan perustoiminnot ja sivistyksen
ylläpito yritetään maksattaa tällaisilla rahanKERJUUoperaatioilla.
Toisaalta, juuri se, että yliopistot keräävät / KERJÄÄVÄT rahaa, asettaa
ne aivan uuteen riippuvuussuhteeseen, siis rahoittajista myös.
Kerron esimerkin: Joensuun..., anteeksi Itä-Suomen (=UEF, MITÄ SE SITTEN
LIENEEKIN...) YLIOPISTO on kerännyt rahaa suurliikemiehiltä, jotka ovat
sitä joitakin satatuhansia antaneetkin - ja paikallislehti sekä rehtori
Perttu Vartiainen (JNS) ylpeillytkin kuinka hienosti rahaa virtaa
kirstuun. Myös elokuvakylä_Markku Pölönen on valjastettu
markkinamieheksi ("Yliopistosta paistaa valo"...). Suurliikemies,
autokauppias ja kiinteistö-maa-bisnesmies YRJÖ LAAKKONEN on myös
lahjoittanut rahaa yliopistolla. Hänen toivomuksensa oli joku aika
takaperin: filosofia joutaa pois yliopistosta, yrittämistä pitää suosia..

Että sillä tavalla!
Pentti Stranius, Joensuun virallinen Öisinajattelija
ps. on hauskaa olla nykyisin työtön ex-tutkija, ainakin riippumattomuus
säilyy...