[Yk-yhdistys] Haku ensi kevään Nordic MUN-konferenssiin on nyt käynnissä!

"Suvi Seppälä" sasepp at utu.fi
Tue Nov 15 21:02:38 EET 2011

Hei!

Nyt kannattaa hakea Nordic MUN-konferenssiin, joka järjestetään ensi keväänä. Hakuaika päättyy 10.12! Lisätietoa konferenssista voi kysellä Antonia Westerholmilta (antonia.westerholm at finmun.org)

Ystävällisin terveisin,
Suvi Seppälä
Turun YK-yhdistyksen tiedottaja

---

Nurmijärvellä luonnonkauniissa Kiljavanrannassa pidetään 23.-26.4.2012
yhteispohjoismainen Malli-YK-kokous (Nordic MUN), jonka järjestävät
yhteistyössä Suomen, Ruotsin ja Norjan YK-liitot sekä Finnish Model United
Nations Society (FinMUN). Kokouksen teemana on ilmastonmuutos ja kokouskielenä
englanti. Tapahtumassa järjestetään samanaikaisesti sekä yleiskokous- että
turvallisuusneuvostosimulaatio.

Yleiskokousosallistujiksi etsitään 17-25-vuotiaita eli lukio- ja
korkeakouluikäisiä nuoria Pohjoismaista ja Baltian maista (Viro, Latvia,
Liettua). Ainakin yhdellä kolmen hengen yleiskokousdelegaation jäsenistä on
oltava aiempaa Malli-YK-kokemusta joko koulukohtaisesta, alueellisesta,
valtakunnallisesta tai kansainvälisestä kokouksesta (tai vastaavat tiedot).
Yhteensä yleiskokoukseen haetaan 50:tä delegaatiota. Jos delegaatiossa on alle
18-vuotiaita jäseniä, mukana on oltava ohjaava opettaja. Opettajille
järjestetään tapahtuman aikana oma puolipäiväinen seminaarinsa.

Kokoukseen etsitään myös kuutta 17-29-vuotiasta nuorta toimimaan yleiskokouksen
puheenjohtajina komiteoissa ja täysistunnossa. Puheenjohtajilla on oltava
aiempaa puheenjohtamiskokemusta vähintään yhdestä englanninkielisestä
Malli-YK-kokouksesta. Lisäksi etsitään kuutta nuorta toimimaan kokouksen
hallintohenkilöstönä (toimenkuvana mm. printtaus, kopiointi, viestin vienti,
äänten laskeminen) ja noin viittä nuorta toimittamaan kokouksen omaa ”The
Diplomat”-lehteä. Puheenjohtajien, mediatiimin ja hallintohenkilöstön
osallistuminen tapahtumaan on ilmaista.

Turvallisuusneuvostosimulaation järjestämisestä vastaa Finnish Model United
Nations Society (FinMUN), ja sen kohderyhmänä ovat alle 30-vuotiaat
korkeakouluopiskelijat (yliopistot ja ammattikorkeakoulut)
Pohjoismaista ja Baltian maista. Turvallisuusneuvostoon haetaan yksittäisinä
delegaatteina. Järjestävä taho muodostaa hakijoista kolmen hengen
delegaatioita. Aiempi Malli-YK-kokemus ei ole välttämätöntä.

FinMUN järjestää myös Post Nordic MUN -tapahtuman 26.-27.4.2012 Helsingissä.
Tapahtuma tulee sisältämään nähtävyyksien katselua Helsingissä, luentoja
liittyen YK:n toimintaan sekä juhlallisen illallisen. Tapahtuma on avoin
kaikille turvallisuusneuvostosimulaation osallistujille. Ainakin yöpyminen
Helsingissä tulee olemaan omakustanteista, mutta FinMUN auttaa tarvittaessa
osallistujia löytämään edullisen yösijan. Merkitse erikseen
turvallisuusneuvostosimulaation ilmoittautumislomakkeeseen, jos
suunnittelet osallistuvasi myös Post Nordic MUN -tapahtumaan.

Sähköinen ilmoittautuminen kokoukseen on käynnissä ja päättyy 10.12.2011.

Kutsut, ilmoittautumislomakkeet (yleiskokous, turvallisuusneuvosto,
puheenjohtajat, opettajaseminaari) ja lisätietoa tapahtumasta löytyy tapahtuman
nettisivuilla osoitteessa www.nordicmun.com

Hallintohenkilöstöön tai mediatiimiin haluavia pyydetään lähettämään lyhyt vapaamuotoinen hakemus
sähköpostitse osoitteeseen: nordicmun(at)ykliitto.fi

Lähetä hakemuksesi mielellään jo heti tänään!