[Yk-yhdistys] Haku yhteispohjoismaiseen Malli-YK-kokoukseen (Nordic MUN) 2012 on käynnissä!

"Suvi Seppälä" sasepp at utu.fi
Mon Nov 7 09:42:40 EET 2011

Haku yhteispohjoismaiseen Malli-YK-kokoukseen (Nordic MUN) 2012 on käynnissä!
Nurmijärvellä luonnonkauniissa Kiljavanrannassa pidetään 23.-26.4.2012
yhteispohjoismainen Malli-YK-kokous (Nordic MUN), jonka järjestävät
yhteistyössä Suomen, Ruotsin ja Norjan YK-liitot sekä Finnish Model
United Nations Society (FinMUN). Kokouksen teemana on ilmastonmuutos ja
kokouskielenä englanti. Tapahtumassa järjestetään samanaikaisesti sekä
yleiskokous- että turvallisuusneuvostosimulaatio.

Yleiskokousosallistujiksi etsitään 17-25-vuotiaita eli lukio- ja
korkeakouluikäisiä nuoria Pohjoismaista ja Baltian maista (Viro, Latvia,
Liettua). Ainakin yhdellä kolmen hengen yleiskokousdelegaation jäsenistä
on oltava aiempaa Malli-YK-kokemusta joko koulukohtaisesta,
alueellisesta, valtakunnallisesta tai kansainvälisestä kokouksesta.
Yhteensä yleiskokoukseen haetaan 50:tä delegaatiota.

Lisäksi etsitään yhteensä kuutta 17-29-vuotiasta nuorta toimimaan
yleiskokouksen puheenjohtajina komiteoissa ja täysistunnossa.
Puheenjohtajilla on oltava aiempaa puheenjohtamiskokemusta vähintään
yhdestä englanninkielisestä Malli-YK-kokouksesta. Puheenjohtajien
osallistuminen tapahtumaan on ilmaista.

Turvallisuusneuvostosimulaation järjestämisestä vastaa Finnish Model
United Nations Society (FinMUN), ja sen kohderyhmänä ovat alle
30-vuotiaat korkeakouluopiskelijat (yliopistot ja ammattikorkeakoulut)
Pohjoismaista ja Baltian maista. Turvallisuusneuvostoon haetaan
yksittäisinä delegaatteina. Järjestävä taho muodostaa hakijoista kolmen
hengen delegaatioita. Aiempi Malli-YK-kokemus ei ole välttämätöntä.

FinMUN järjestää myös Post Nordic MUN -tapahtuman 26.-27.4.2012
Helsingissä. Tapahtuma tulee sisältämään nähtävyyksien katselua
Helsingissä, luentoja liittyen YK:n toimintaan sekä juhlallisen
illallisen. Tapahtuma on avoin kaikille turvallisuusneuvostosimulaation
osallistujille. Ainakin yöpyminen Helsingissä tulee olemaan
omakustanteista, mutta FinMUN auttaa tarvittaessa osallistujia löytämään
edullisen yösijan. Merkitse erikseen turvallisuusneuvostosimulaation
ilmoittautumislomakkeeseen, jos
suunnittelet osallistuvasi myös Post Nordic MUN -tapahtumaan.

Sähköinen ilmoittautuminen kokoukseen on käynnissä ja päättyy
10.12.2011. Kutsut, ilmoittautumislomakkeet ja lisätietoa tapahtumasta
löytyy tapahtuman nettisivuilla osoitteessa www.nordicmun.com

Tervetuloa mukaan tekemään Nordic MUNista 2012 mieleenpainuva tapahtuma!

Ystävällisin terveisin,
Tuija Sarvi
Vs. kouluttaja / Training Officer
Suomen YK-liitto / UN Association of Finland
+358 (0)9 231 50505 / +358 (0)46 850 6290
tuija.sarvi at ykliitto.fi
www.ykliitto.fi
www.facebook.com/UNAFinland