[Yk-yhdistys] Kolmas ulottuvuus: dokumenttielokuvia kolmannesta maailmasta

"Suvi Seppälä" sasepp at utu.fi
Mon Mar 21 11:05:46 EET 2011

Kolmas ulottuvuus (kolmasulottuvuus.fi):

"Maailma on suuri ja tarinat rajattomia. Median valtavirran ulkopuolelta löytyy rikas, mielenkiintoinen ja monikasvoinen maailma täynnä lukemattomia tarinoita elämästä.

Kolmasulottuvuus.fi on ikkuna ”meidän” maailmamme ulkopuolelle. Alusta tarjoaa parhaat dokumentit Aasiasta, Afrikasta, Latinalaisesta Amerikasta ja Lähi-Idästä. Niitä voi katsoa ilmaiseksi 14.4.2011 alkaen Yle Areenasta ja osoitteesta kolmasulottuvuus.fi.

Alustalta löytyvät muun muassa palkitut Lakshmi ja minä, Pallo, Armadillo, Bilal, Kannibaalitarina; kulttisuosikit Sotakuvaaja, Äänestä minua ja Taksi pimeyteen. Mukana ovat myös suomalaisdokumentit: Kiinalainen pähkinämies, Kierrätyksen kuninkaat sekä monta muuta. Nettialusta avaa noin 100 dokumentilla, ja alusta on uusiutuva ja jatkuvasti muuttuva.

Kolmasulottuvuus.fi on ikkuna tarinoille. Maa- ja teemasivut tarjoavat mahdollisuuden perehtyä syvemmin eri maihin. Alustalta löytyy lisäksi suomalaisten kehitysyhteistyöstä kertovia videoita, matkatarinoita ja videoblogeja.

Palvelun toteuttaa Yleisradion Dokumenttiprojekti Ulkoministeriön tuella, yhteistyössä mm. Kehitysyhteistyön Palvelukeskuksen kanssa.

Trailereita ja maistiaisia löydät kolmasulottuvuus.fi:n Youtube-kanavalta http://www.youtube.com/user/kolmasulottuvuusfi "

---
Tiedon välitti
Suvi Seppälä