[Dino] Dear all - Kära vänner - Hyvät ystävät

Satu Gröndahl satu.grondahl at multietn.uu.se
Thu Oct 29 16:06:55 EET 2009

Dear members of DINO-network,
Thank you for your thoughts and contributions concerning the language issue for our network. It is indeed an important question in which languages we will communicate within this Nordic network. As the previous contributions have stressed, it is of the utmost importance that we do not exclude any members by using languages they do not know. For   me, it is difficult to write in English as this language is my
third and weakest language. Nevertheless I would like to suggest that we use English as a "first aid language" when communicating on the DINO e-mailing list. But parallell with English, we can, of course also
use any Nordic or Scandinavian language.

Our institute, The Centre for Multiethnic Research, is working on DINO's new homepage. I do hope that we will publish information in English as soon as possible!
Welcome to http://www.multietn.uu.se/
Go to Särskild forskningsverksamhet: Nätverket Dino - Diversity in Nordic Literature

Please send information of relevant conferences etc to me, and also any articles of interest in digital format.

All the best,
Satu Gröndahl

Kära vänner
tack för era tankar och bidrag om språkfrågor för vårt nätverk. Det är en viktig fråga på vilka språk vi ska kommunicera inom detta nordiska nätverk. Som tidigare inlägg har understrukit, är det väldigt viktigt att vi inte exkluderar några medlemmar genom att använda språk de inte bemästrar. För mig är det svårt att använda engelska eftersom den är mitt tredje och svagaste språk. Emellertid skulle jag vilja föreslå att vi använder engelska som "hjälpspråk" då vi kommunicerar via e-postlistan. Men parallelt med engelska kan vi naturligtvis också använda vilka nordiska eller skandinaviska språk som helst.

Vår institution. Centrum för multietnisk forskning, arbetar för närvarande med DINOs nya hemsida och jag hoppas att vi kan publicera information på engelska snart!

Välkommen till http://www.multietn.uu.se/
Gå till Särskild forskningsverksamhet: Nätverket Dino - Diversity in Nordic Literature

Skicka gärna information om relevanta konferenser etc till mig, och även artiklar av intresse, i digital form.

Vänliga hälsningar
Satu Gröndahl

Hyvät ystävät
Kiitos verkoston kielikysymysta koskevistanne ajatuksista ja viesteistä.  Kysymys siitä, millä kielillä kommunikoimme tässä pohjoismaisessa verkostossa on todella tärkeä. Kuten monet viestit ovat painottaneet, on erittäin tärkeää että emme sulje keitään verkoston jäseniä ulkopuolelle käyttämällä kieliä, joita he eivät hallitse. Minun itseni on vaikea kirjoittaa englanniksi koska se on kolmas ja heikoin kieleni. Haluaisin kuitenkin ehdottaa, että käytämme englantia "apukielenä" kun kommunikoimme DINOn sähköpostilistalla. Mutta rinnan englannin kanssa voimme tietysti käyttää mitä tahansa pohjoismaisia tai skandinaavisia kieliä.

DINOn  kotisivu on parhaillaan työn alla laitoksellamme Monikulttuurisuuden tutkimuslaitos ja toivon että voimme julkaista informaatiota englanniksi pian!

Tervetuloa osoitteeseen   http://www.multietn.uu.se/
Särskild forskningsverksamhet: Nätverket Dino - Diversity in Nordic Literature

Lähettäkää kotisivullemme tietoja aihepiirimme konferensseista ja muista tapahtumista, sekä myös mielellään digitaalisessa muodossa olevia artikkeleita.

Parhain terveisin

Satu Gröndahl
Docent/Associate Professor
Föreståndare/Director Centre for Multiethnic Research
The Uppsala Programme for Holocaust and Genocide Studies
Uppsala University
Box 521, S-75120 Uppsala Sweden
Phone: +46-18-471 6396
Mobile +46-701 679 304